مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 14:122022-04-10سياسي

حجت الاسلام رفیعی: قرآن کریم همیشه از کشفیات علمی بشر جلوتر است


در سال های اخیر با علم جنین شناسی و سونوگرافی مراحل تشکیل نوزاد شناسایی شده است در حالی که 14 قرن پیش قرآن کریم موضوع جنین را مطرح کرده و این کتاب الهی همیشه از کشفیات علمی بشر جلوتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در هشتمین روز از ماه رمضان در حرم بانوی کرامت گفت: در آیه 48 سوره عنکبوت خداوند به نبی خدا می فرمایند قبل از آنکه به پیامبری مبعوث شوی قدرت خواندن نداشتی و نوشتن هم نمی دانستی، اگر تو خواندن و نوشتن می دانستی ممکن بود انسان های گمراه و شبهه افکن در قرآن شک کنند و بگویند این قرآن کلام خدا نیست و کلام محمد است.

وی افزود: دو نکته مهم در آیه 48 وجود دارد مبنی بر اینکه رسول خدا 40 سال در مکه مشغول کار بودند که شغل ایشان چوپانی و بازرگانی بود و حضرت به صداقت، شجاعت، امانت داری و تقید به ارزش های اخلاقی و موحد بودن مشهور بودند اما نوشتن و خواندن را به سبب حکمت و مصلحت الهی فرا نگرفته بودند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: نبی خدا در حقیقیت درس ناخوانده بودند و این مسئله با بی سوادی فرق می کند و در حقیقیت معلم نبی خدا، خداوند بود و رسول خدا علومی را آموخته بود که دیگران نیاموخته بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام رفیعی: قرآن کریم همیشه از کشفیات علمی بشر جلوتر است

حجت الاسلام رفیعی: قرآن کریم همیشه از کشفیات علمی بشر جلوتر است