مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 13:572022-04-10بين الملل

مرگ طبیعی دوستان آمریکا در خاورمیانه


نشریه فارن پالسی در مطلبی درباره رویگردانی متحدان آمریکا در خاورمیانه نوشت: زمان آن است که تصدیق کنیم دوستی های آمریکا با دوستانش در خاورمیانه، - نشریه فارن پالسی در مطلبی درباره رویگردانی متحدان آمریکا در خاورمیانه نوشت: زمان آن است که تصدیق کنیم دوستی های آمریکا با دوستانش در خاورمیانه، تاریخ مصرفشان سپری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استیون ای.

کوک، ستون نویس نشریه فارن پالسی در مطلبی درباره رویگردانی متحدان آمریکا در خاورمیانه از دوستی و روابط با این کشور می نویسد: حدود 50 سال پیش، آمریکا مصر را تبدیل به دوست خود کرد.

این به مثابه یک پیروزی بزرگ در دیپلماسی مبتنی بر بازی مجموع-صفر در دوران جنگ سردی که طی آن دو ابرقدرت به دنبال جذب مشتریان منطقه ای بودند، به حساب می آمد.

پس از اینکه انگلیس مواضع خود را در شرق کانال سوئز در سال 1971 رها کرد، مصری ها به باشگاهی ملحق شدند که شامل سعودی ها، اردنی ها، اسراییلی ها و یک سری کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس بود که به دنبال یک حامی بودند.

در دهه های بعدی و با تشدید دخالت مستقیم آمریکا در خاورمیانه، این ها هسته اصلی گروه های دوست با آمریکا را تشکیل دادند که کار را برای واشنگتن به منظور پیگیری اهدافش در منطقه از جمله حفاظت از جریان آزاد نقل و انتقال نفت از منطقه، کمک به اطمینان پیدا کردن از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ طبیعی دوستان آمریکا در خاورمیانه

مرگ طبیعی دوستان آمریکا در خاورمیانه