مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 11:272022-04-10اقتصادي

تازه ترین آمار اتباع خارجی فاقد پروانه کار


معاون اشتغال وزارت کار از وجود یک میلیون تبعه خارجی فاقد پروانه کار در کشور خبر داده و می گوید: برآورد ما از اتباع خارجی مشغول به کار در ایران، - یک میلیون و 300 هزار نفر است که تنها حدود 300 هزار نفر از آنها دارای پروانه کار هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود تلاش گسترده دستگاههای نظارتی برای کنترل و اعمال سخت گیری بر مرزهای کشور، در طول سه دهه گذشته اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز به یکی از چالش های بازار کار ایران تبدیل شده و پیامدها و ناهنجاری هایی را به دنبال داشته است.

موضوع اقامت، اشتغال و حضور اتباع بیگانه در هر کشوری یکی از مسایلی است که با امنیت و نظام سیاسی آن کشور در ارتباط است به همین منظور کشورها بر اساس چارچوب ها و ضرورت های خود، ضوابط و قوانین مربوط به ورود اتباع بیگانه را تنظیم می کنند.

در کشور ما نیز برای ورود اتباع خارجی تشریفاتی از جمله اخذ روادید یا ویزا پیش بینی شده و اجازه ورود و اقامت مجاز آنها با نظارت دولت داده می شود.

برابر قانون کار، اتباع بیگانه ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و درصورت اشتغال کارفرمای آنها متخلف محسوب شده ومشمول جریمه خواهد بود؛ چنانچه در ماده 120 قانون کار صراحتا ذکر شده، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تازه ترین آمار اتباع خارجی فاقد پروانه کار

تازه ترین آمار اتباع خارجی فاقد پروانه کار