مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 10:372022-04-10اجتماعي

تالاب بزنگان سرخس در یک قدمی بحران آب


رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس از پایین آمدن سطح آب دریاچه بزنگان خبر داد و گفت: بارش های اخیر تأثیر چندانی در بالا آمدن سطح آب دریاچه بزنگان نداشته و با ادامه روند خشکسالی، - وضعیت این دریاچه بحرانی خواهد شد.

حسن ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: سطح آب دریاچه بزنگان نسبت به سال گذشته پایین تر آمده است ولی هنوز به حالت بحران نرسیده و در صورت تداوم خشکسالی، وضعیت این تالاب بحرانی خواهد شد.

ابراهیمی اظهار کرد: با توجه به کمبود بارندگی ها در منطقه، چشمه های ورودی به دریاچه خشک و یا نیمه خشک هستند، همچنین در سال های مواجه با خشکسالی آب مازاد کشاورزی را هم نداریم به همین دلیل تداوم این وضعیت دریاچه را به سمت بحرانی شدن سوق می دهد.

وی یادآور شد: تالاب بزنگان همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر است و در سال هایی که بارندگی مطلوب و دمای هوا خنک تر است، پرندگان تا اواخر فروردین ماه نیز در تالاب بزنگان حضور دارند، اما سال جاری به دلیل گرمای زودرس و حتی تجربه گرمای 40 درجه در روزهای اخیر، پرندگان مهاجر زودتر دریاچه را ترک کرده و به عرض های شمالی مهاجرت کردند و در حال حاضر پرنده ای در تالاب مشاهده نمی شود.

ابراهیمی تصریح کرد: میزان بارندگی شهرستان سرخس نسبت به سال قبل بهتر بوده ولی همچنان در وضعیت خشکسالی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب بزنگان سرخس در یک قدمی بحران آب

تالاب بزنگان سرخس در یک قدمی بحران آب