مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 10:172022-04-10بين الملل

بن سلمان و پایان رویاپردازی های دور و دراز/ سه دلیل اصلی پذیرش آتش بس دوماهه چیست؟


می توان سه دلیل اصلی را به عنوان محرک های اصلیِ کشیده شدن سعودی ها به سمت پذیرش آتش بس دو ماهه با انصار الله و اعطای امتیازاتی به این گروه مورد اشاره قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس،  هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در مساله یمن روز شنبه 2 آپریل سال جاری میلادی (13 فروردین ماه)، از توافق عربستان سعودی و انصار الله یمن جهت برقراری آتش بسِ دو ماهه در چهارچوب جنگ یمن (و اجرای آن از تاریخ فوق) خبر داد.

آتش بسی که بنا بر آنچه اعلام شده سعی دارد تا از شدت درگیری ها میان دو طرف اصلیِ جنگ یعنی عربستان و انصارالله بکاهد و زمینه را جهت تسهیل روند گفتگوهای صلح هموار سازد.

با این حال، اینطور به نظر می رسد که این آتش بس، به دلایلی، حامل اعتراف رژیم سعودی به شکست آن در چهارچوب معادله جنگ یمن است.

مساله ای که وقوع آن پس از قریب به 8 سال از آغاز جنگ یمن (جنگی که به زعم مقام های سعودی بویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان قرار بوده ظرف چند هفته خاتمه یابد)، حامل پیام های ویژه ای است و حاکی از ناکامی کامل ریاض و ائتلاف تحت رهبری آن در محقق ساختن اهداف خود در چهارچوب جنگ یمن است.

در این راستا، اینطور به نظر می رسد که می توان سه دلیل اصلی را به عنوان محرک های اصلیِ کشیده شدن سعودی ها به سمت پذیرش آتش بس دو ماهه با انصار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن سلمان و پایان رویاپردازی های دور و دراز/ سه دلیل اصلی پذیرش آتش بس دوماهه چیست؟

بن سلمان و پایان رویاپردازی های دور و دراز/ سه دلیل اصلی پذیرش آتش بس دوماهه چیست؟