مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 09:522022-04-10اقتصادي

اجرای عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع در اردبیل


عملیات مبارزه با علف های هرز تا مورخه 17 فروردین ماه در سطحی بالغ بر 58 هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیر استان عملیات انجام شده و همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی آذرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال نزول رحمت الهی و بارندگی های خوب اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین سال جاری و در نتیجه، شرایط مناسب رشدی زراعت های گندم و جو و به تبع آن مناسب شدن شرایط برای رشد علف های هرز و ایجاد آلودگی، رصد و پایش مزارع و توصیه های لازم توسط اعضاء شبکه مراقبت و همچنین اطلاع رسانی های مستمر به منظور کنترل به موقع علف های هرز در حال اجرا است.

وی افزود: عملیات مبارزه با علف های هرز به خصوص در مزارع شتاب بیشتری گرفته و خوشبختانه تا مورخه 17 فروردین ماه در سطحی بالغ بر 58 هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیر شمال استان این عملیات انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی سال­ زراعی جاری، رشد رویشی زراعت های پاییزه و علف های هرز مزارع نسبت به سال های گذشته بیشتر است.

وی از ادامه عملیات مبارزه شیمیایی علفهای هرز مناطق گرمسیر استان تا پایان فروردین ماه و همچنین شروع عملیات مبارزه در مناطق معتدل و سردسیر استان و تداوم عملیات مبارزه تا اواسط اردیبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع در اردبیل

اجرای عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع در اردبیل