مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 06:422022-04-10اقتصادي

فعالیت مراکز اهدا خون کردستان تا ساعت 23 هر شب


مدیرکل انتقال خون کردستان از افزایش ساعت فعالیت مراکز اهدای خون در ماه رمضان خبرداد و گفت: کردستانی ها می توانند در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تا ساعت 23 شب اقدام به اهدا خون کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتقال خون کردستان، محمد سعید کریمیان اظهار کرد: هم اکنون 19 مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان وجود دارد و 2 مرکز انتقال خون ثابت در سنندج و سقز نیز به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 500 نفر اقدام به اهدای خون کردند که از این تعداد هزار و 350 نفر موفق به اهدای خون شدند.

کریمیان اعلام کرد: سال گذشته نیز از 34 هزار مراجعه کننده 29 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: حدود هشت درصد از اهداکنندگان خون در استان را بانوان تشکیل می دهند که استان در این زمینه از استان های رده بالای کشور است.

کریمیان با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، افزود: هر ساله در ماه رمضان با افت مراجعه کنندگان روبرو هستیم که دلیل کاهش آمار اهدای خون، طولانی بودن فاصله سحر تا افطار، ترس از اختلال در روند روزه داری و تصور ضعف و بی حالی مفرط است.

وی با قدردانی از هم استانی هایی که در روزهای کرونایی و ماه مبارک رمضان امسال نیازمندان به خون و فرآورده های خونی را تنها نگذاشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت مراکز اهدا خون کردستان تا ساعت 23 هر شب

فعالیت مراکز اهدا خون کردستان تا ساعت 23 هر شب