مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 16:322022-04-09بين الملل

فاجعه زیست محیطی یک طرح/ نقش ترکیه در بحران ریزگردهای منطقه چیست؟


طرح «گاپ» ترکیه حالا کم کم دارد عوارض خود را در ریزگردهای منطقه نشان می دهد؛ چراغ حیات هورالعظیم به مویی بند است و برخی از تأثیر اجرای این طرح بر روی دیگر رودخانه مرزی ازجمله ارس می گویند.

- طرح گاپ ترکیه حالا کم کم دارد عوارض خود را در ریزگردهای منطقه نشان می دهد؛ چراغ حیات هورالعظیم به مویی بند است و برخی از تأثیر اجرای این طرح بر روی دیگر رودخانه های مرزی ازجمله ارس می گویند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: ایران با 28 رودخانه مرزی به طول بیش از 19 هزار کیلومتر سهم ناچیزی از حقابه آب های مرزی دارد و در سال های اخیر این حقابه ناچیز توسط کشورهای همسایه هم نادیده گرفته شده است.

یکی از منابع مهم برای کشورها بهره مندی از حقابه آب های مرزی است، موضوعی که طی سال های اخیر مورد غفلت و بی توجهی مسئولان کشور قرارگرفته است.

ایران نیز که بخش بزرگی از مساحت سرزمینی آن مناطق بیابانی و نیمه بیابانی را شامل می شود، از این قاعده مستثنی نبوده است به طوری که اختلاف بر سر بهره برداری، تعیین حقابه یا تعیین حدود مرزی (تعیین حاکمیت) رودخانه های مرزی آن، یکی از اختلافات مهم این کشور با همسایگان خود در 100 ساله اخیر بوده است.

اقدام ترکیه، انفعال ایران با توجه به قوانین نه تنها دولت ها از متوقف کردن یا تغییر مسیر آب رودخانه ای که از خاک آن ها می گذرد و وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه زیست محیطی یک طرح/ نقش ترکیه در بحران ریزگردهای منطقه چیست؟

فاجعه زیست محیطی یک طرح/ نقش ترکیه در بحران ریزگردهای منطقه چیست؟