مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 15:472022-04-09سياسي

یک روایت از ابتکار شهید صیاد شیرازی


نیروها با شنیدن خبر عقب نشینی، خیلی تعجب کردند، حتی یک نفر غش کرد و خیلی از بچه های بسیجی اعتراض کردند و با عقب نشینی مخالفت می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از هنگام برکناری ابوالحسن بنی صدر از سمت فرماندهی کل قوا و ایجاد تحول در فرماندهی جنگ، ایده های کارشناسان نظامی سپاه، مبنای طرح ریزی نبردهای بزرگ قرار می گرفت.

این جریان که از عملیات ثامن الائمه (ع) آغاز شد تا پایان والفجر مقدماتی ادامه داشت.

اما عدم موفقیت در عملیات والفجر مقدماتی که در پی ناکامی عملیات رمضان حاصل شد، موقعیت سپاه را در برنامه ریزی جنگ تضعیف کرد.

در نتیجه فرماندهی عملیات والفجر 1 با هدف پیشروی به سوی العماره و تهدید آن از شمال به فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ سرهنگ صیاد شیرازی واگذار شد.

وی که پس از ناکامی عملیات رمضان، معتقد شده بود در صورت واگذاری نیروهای بسیجی به ارتش، ارتش می تواند کارنامه درخشان تری از سپاه عرضه کند، در عملیات والفجر 1، سازمان سپاه را تحت امر گرفت و شیوه های شناخته شده کلاسیک را برای عملیات برگزید.

از آغاز عملیات ثامن الائمه (ع) تا آغاز عملیات والفجر 1، همواره در شکستن خط، از تاریکی شب، غافل گیری، هجوم به نقاط ضعف دشمن و ابتکار عمل نیروهای شهادت طلب استفاده می شد، ولی در عملیات والفجر 1، روش هجوم در پوشش آتش تهیه انتخاب شد؛ طرحی که آتش به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک روایت از ابتکار شهید صیاد شیرازی

یک روایت از ابتکار شهید صیاد شیرازی