مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-08سياسي

فوت چهره برجسته فیزیک اتمی در جهرم


پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی، چهره برجسته فیزیک اتمی و از پژوهشگران این رشته، دار فانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جهرم، پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی، از چهره های برتر فیزیک اتمی و استاد برجسته این رشته در سن 87 سالگی بر اثر بیماری در جهرم جان باخت.

وی در سال 1313 و در یک خانواده 9 نفره در شهرستان جهرم متولد شد؛ در شروع مدرسه در کلاس سوم ابتدایی رفت و در 15 سالگی دیپلم ریاضی فیزیک گرفت، سپس به استخدام بانک ملی ایران درآمد و همزمان با کار در بانک ملی در رشته فیزیک دانشگاه تهران نیز پذیرفته شد.

پس از احراز رتبه اول در دوره لیسانس و فوق لیسانس رشته فیزیک دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال 1346 با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد و پایان نامه فوق لیسانس ایشان با عنوان proctical gamma spectrometry در آن زمان در نوع خود بی نظیر بود.

سپس در مقطع دکترا دانشگاه لندن پذیرفته شد و پس از کسب دکترای فیزیک هسته ای که با درجه A و با دفاع از پایان نامه ای تحت عنوان The intraction of hyperons with light nuclei صورت گرفت در سال 1979 به عنوان استاد تمام دانشگاه جندی شاپور اهواز و پس از رییس دانشکده علوم آن دانشگاه انتخاب شد سپس با آغاز انقلاب فرهنگی به آمریکا رفت و مجددا در دوره های بعد از دکترا به تحصیل و تدریس پرداخت و با ارائه ده ها مقاله بر جسته و اثر بخش عنوان پروفسور در فیزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت چهره برجسته فیزیک اتمی در جهرم

فوت چهره برجسته فیزیک اتمی در جهرم