مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 18:572022-04-07اجتماعي

گرد و خاک؛ مهمان ناخواندە این روزهای تبریز/ هوا ناسالم شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، داود قاسم زاده مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی  اظهار کرد: میانگین 24 ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز امروز، پنج شنبه، 18 فروردین ماه، براساس ذرات 2.

5 میکرون برابر 106 بوده که در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی افزود: باد و طوفان از پدیده های طبیعی هستند که در استان ما نیز  رخ می دهند اما هنگامی که گرد و غبار نیز به آن افزوده شود، باعث بروز مشکلات و آلودگی هوا می شود.

قاسم زاده به دلایل بروز این پدیده نیز اشاره و تصریح کرد: خشکسالی های چند سال اخیر، خشک شدن تالاب ها، پروژه های راهسازی و شهرسازی، تشدید استخراج معادن رو باز و نبود پوشش گیاهی مناسب در مراتع و منابع طبیعی از اصلی ترین دلایل بروز این وضعیت هستند.

وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه های حساس ناسالم است، توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی هوا از 0 تا 50 هوای پاک، از 50 تا 100 هوای قابل قبول، از 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس محسوب می شود و همچنین از 150  تا 200 نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمام گروه ها و شاخص آلودگی بیش از 200 نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد و خاک؛ مهمان ناخواندە این روزهای تبریز/ هوا ناسالم شد

گرد و خاک؛ مهمان ناخواندە این روزهای تبریز/ هوا ناسالم شد