مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 12:472022-04-07اقتصادي

رشد 15 درصدی صادرات ایران به بازار اوراسیا


مدیرکل همکاری های بین المللی گمرک از رشد 15 درصدی صادرات کالاهای ایرانی به بازار اوراسیا در سال گذشته خبر داد.

- به نقل از صداوسیما، حسین کاخکی با بیان این که اتحادیه اوراسیا در سال 2010 با حضور 5 کشور آغاز بکار کرد، افزود: ایران هم در سال 1398 برای مشارکت و تبادل تجاری با این اتحادیه تفاهم نامه 3 ساله منعقد کرد.

حسین کاخکی از روسیه به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران در این اتحادیه نام برد و گفت: مجموع تجارت ما با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در 11 ماهه پارسال، 5 میلیارد و 34 میلیون دلار بود که نسبت به سال 99 با 2 میلیارد و 970 میلیون دلار، 69 درصد افزایش داشته است.

وی مجموع صادرات ایران به اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را حدود یک میلیارد و 170 میلیون دلار و میزان واردات را بیش از 4 میلیارد دلار بیان کرد و افزود: در سال 1400 صادرات کالای ایرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 15 درصد رشد داشت.

کاخکی افزود: ایران به کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس در زمینه محصولات کشاورزی و گیاهی صادرات داشته و کالاهایی مانند گندم، جو، ذرت، نهاده های دامی و محصولاتی که برای تولید کاربرد دارد را وارد می کند.

مدیرکل همکاری های بین المللی گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتقادات کارشناسان اقتصادی مبنی بر روسیه محور بودن این اتحادیه افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 15 درصدی صادرات ایران به بازار اوراسیا

رشد 15 درصدی صادرات ایران به بازار اوراسیا