مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 10:572022-04-05اقتصادي

آغاز برداشت گندم در فارس


برداشت محصول استراتژیک گندم در استان فارس، به عنوان یکی از قطب های مهم تولید محصولات مختلف زراعی و باغی کشور، از شهرستان مُهر، در جنوبی ترین نقطه این استان آغاز شده است.

- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر سه شنبه 16 فروردین در گفت وگو با خبرنگاران گفت: نخستین مرحله از برداشت محصول گندم از مزارع آبی در استان فارس از بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است.

به گفته یوسف صفری، امسال کشاورزان شهرستان مُهر بیش از هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود در بخش های مرکزی، وراوی، گله دار و اسیر را به کشت گندم آبی اختصاص داده اند.

او ادامه داد: برداشت گندم در حال حاضر با 20 دستگاه کمباین در حال انجام است که در هفته آینده و زمان اوج برداشت گندم در این شهرستان تعداد کمباین ها به 80 دستگاه افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: پیش بینی می شود امسال کشاورزان شهرستان مُهر بیش از 25 هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را تحویل مراکز خرید گندم تعاون روستایی وراوی، گله دار، دارالمیزان و بخش خصوصی چهارفصل خواجه مراد و کارخانه آرد لامرد دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال زراعی 1399-1400، سطح زیرکشت محصول گندم اعم از آبی و دیم در فارس حدود 390 هزار هکتار و حجم کل گندم برداشت شده نیز حدود 400 هزار تن اعلام شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گندم در فارس

آغاز برداشت گندم در فارس