مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 07:522022-04-05پزشكي

بررسی رابطه بین فشار خون و عصبانیت


بررسی جدید پژوهشگران آلمانی نشان می دهد که رابطه تنگانگی میان فشار خون و عصبانیت وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، فشار خون بالا یک بیماری به شمار می رود اما باید دید که آیا عوامل روانشناختی می توانند در بروز فشار خون نقش داشته باشند یا خیر.

آلیسا اور (Alisa Auer) و پروفسور پترا ویرتس (Petra Wirtz)، پژوهشگران دانشگاه کنستانتس (University of Konstanz) آلمان به همراه همکاران خود در آلمان و سوییس، یک پژوهش چند ساله را روی شرکت کنندگان مرد انجام داده اند.

پژوهشگران قصد داشتند مکانیسم های روانی و اجتماعی موثر در فشار خون بالا را بهتر درک کنند زیرا پژوهش پیشین که در این زمینه انجام شد، پرسش های بسیاری را به جا گذاشت.

پژوهشگران در این پروژه نشان دادند که شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون در مقایسه با گروه کنترل شده سالم، هنگام رویارویی با دیگران بیشتر پرخاش می کنند.

علاوه بر این، اگر کسی به طور مکرر و شدید خشم را تجربه کند، به نظر می رسد که این بروز خشم به مرور زمان به افزایش فشار خون منجر می شود.

تشخیص احساسات ترکیب شده پژوهشگران در این پروژه که روی 145 مرد دارای فشار خون بالا و فشار خون طبیعی انجام شد، تصاویر متفاوتی را از افراد عصبانی ارائه کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی رابطه بین فشار خون و عصبانیت

بررسی رابطه بین فشار خون و عصبانیت