مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-04پزشكي

روزه داری در ایام کرونا


در ایام ماه مبارک رمضان بهتر است افطار با یکی دو فنجان نوشیدنی گرم و کمی شیرین مانند شربت عسل گرم، چای کمرنگ، شیرگرم، آبجوش یا سکنجبین گرم با یکی دو عدد خرما، - ایسنا/قزوین یک متخصص طب سنتی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان بهتر است افطار با یکی دو فنجان نوشیدنی گرم و کمی شیرین مانند شربت عسل گرم، چای کمرنگ، شیرگرم، آبجوش یا سکنجبین گرم با یکی دو عدد خرما، انجیر یا کمی کشمش آغاز شود؛ همچنین وعده سحری باید از موادغذایی تهیه شود که انرژی زایی مناسب داشته و مقوی بدن و سیستم ایمنی باشد.

دکتر مرضیه بیگم سیاهپوش در گفت ‍وگو با ایسنا اظهار کرد: هیچ مطالعه ای ثابت نکرده که حمایت های تغذیه ای در پیشگیری یا درمان کووید 19 موثر باشد.

تغذیه خوب مقاومت بدن را علیه عفونت ها افزایش می دهد، حال این سوال پیش می آید که چه عواملی در تغذیه، سیستم ایمنی را تقویت می کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که خوراکی های حاوی آنتی اکسیدان و ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و موادمعدنی موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند.

دریافت زیاد درشت مغذی ها مانند گروه قند و چربی باعث تضعیف شدید سیستم ایمنی شده و بدن را مستعد بیماری های ویروسی می کند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: تغذیه در قبل، حین و بعد از عفونت بسیار مهم است؛ تغذیه خوب از ابتلا به ویروس پیشگیری نمی کند اما سیستم ایمنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه داری در ایام کرونا

روزه داری در ایام کرونا