مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 22:122022-04-03فرهنگي

تخریب نقش برجسته سرآب بهرام ممسنی تکذیب شد


رییس میزاث فرهنگی و گردشگری ممسنی تخریب صورت گرفته در نقش برجسته سراب بهرام در بخش مرکزی این شهرستان را مربوط به چندین سال پیش دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ممسنی، پس از انتشار خبری مبنی بر تخریب نقش برجسته سرآب بهرام در برخی سایت ها و کانال های مجازی، رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ممسنی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: این اثر ارزشمند که مربوط به دوره ساسانیان است و بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، متاسفانه در سال های گذشته توسط عده ای سوداگر مورد تخریب واقع شد که در همان زمان و از طریق اهالی فرهنگ دوست این روستا جلوی تخریب گرفته شد.

فریبا خورشیدی افزود: خوشبختانه طی سه چهار سال اخیر باتوجه به این که این روستا جزه روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته است، همه اهالی ممسنی به ویژه جوانان روستای سرآب بهرام از این نقش برجسته محافظت می کنند.

خورشیدی به نبود امکانات و کمبود بودجه برای حفاظت بیشتر از این اثر نیز اشاره ای داشت و گفت: بدون شک این اثر و دیگر آثار تاریخی ارزشمند موجود در شهرستان نیاز به حفاظت و مرمت دارند و اگر بخواهیم این اثر از تخریب در امان بماند، نیاز به حفاظ هایی است که از تماس مستقیم گردشگر و افراد بازدید کننده به این اثر ممانعت ایجاد کند تا از آسیب های احتمالی در امان بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب نقش برجسته سرآب بهرام ممسنی تکذیب شد

تخریب نقش برجسته سرآب بهرام ممسنی تکذیب شد