مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 09:072022-04-02بين الملل

مفاد 5 بندی آتش بس یمن/ انصارالله استقبال کرد


پس از آنکه فرستاده سازمان ملل در امور یمن از آتش بس دوماهه در این کشور خبر داد، رییس تیم مذاکره کننده انصارالله یمن به آن واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المیادین، هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن از موافقت طرف های یمنی با طرح آتش بس دو ماهه در این کشور خبر داد و اعلام کرد که این آتش بس از 2 آوریل از ساعت 7 به وقت محلی آغاز می شود و قرار است به کشتی های سوخت نیز اجازه ورود به بندر الحدیده داده شود.

فرستاده سازمان ملل در امور یمن همچنین از امکان برقراری پروازهای محدود از فرودگاه صنعا خبر داد و خاطرنشان کرد که این آتش بس با توافق طرفین قابل تمدید است.

واکنش انصارالله یمن محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتی با بیان اینکه آتش بس اعلامی از سوی فرستاده سازمان ملل اعتبار خود را با اجرایی شدن به دست خواهد آورد، از ملت یمن خواست هوشیار باشند و جانب احتیاط را رعایت کنند.

از سویی محمد عبدالسلام ، رییس تیم مذاکره کننده انصارالله از اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل استقبال کرد و افزود که به موجب این آتش بس عملیات نظامی متوقف می شود، فرودگاه بین المللی صنعا بازگشایی می شود و همچنین امکان ورود تعدادی کشتی به بندر الحدیده برای سوخت رسانی در طول دو ماه آینده مهیا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفاد 5 بندی آتش بس یمن/ انصارالله استقبال کرد

مفاد 5 بندی آتش بس یمن/ انصارالله استقبال کرد