مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 23:022022-04-01اقتصادي

قرض الحسنه راهی برای مشارکت محرومان در اقتصاد


یکی از پیش کسوتان صندوق های قرض الحسنه گفت: قرض الحسنه یکی از راه های مردمی کردن اقتصاد و مشارکت طبقات پایین در اقتصاد و استفاده از شبکه بانکی به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، سنت قرض الحسنه که بر اساس آیات قرآن در نظام اسلامی وجود دارد، از عبادات با رویکرد اجتماعی برای کمک به محرومان و رونق اقتصاد است، اما آنچه که به صورت رسمی از صندوق های قرض الحسنه در کشور وجود دارد، بر اساس ابتکاری است که از مرحوم میرزا علی فلسفی، برادر واعظ مشهور محمد تقی فلسفی است که از مسجد لرزاده در میدان خراسان در حدود سال 1348 شروع شد.

وقتی که مرحوم میرزاعلی فلسفی می دید هنگام مراجعه به مسجد برای اقامه نماز تعدادی افراد به تکدی گری می پردازند، با خود اندیشید باید کاری کنیم یکباره مشکل این افراد حل شود و این مسأله را با نمازگزاران و متدین مسجد در میان گذاشت.

صندوقی در این مسجد درست کنیم که افراد نیازمند وام قرض الحسنه بدهد تا آنها بتوانند برای خود کسب و کاری راه بیندازند و دست تکدی گری نزنند.

مرحوم میرزا علی فلسفی مرحوم فلسفی حتی معتقد بود، کسانی که برای نماز مغرب و عشا مراجعه می کنند، هر میزان پولی که با خود همراه دارند، هنگام ورود به مسجد در صندوق بگذارند و حتی بعد از نماز عشا اگر خواستند، پول خود را بردارند و همین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرض الحسنه راهی برای مشارکت محرومان در اقتصاد

قرض الحسنه راهی برای مشارکت محرومان در اقتصاد