مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 13:372022-03-29دانش

نمونه های سیاره سرخ تا 2033 به زمین نمی رسد


ناسا اعلام کرد دانشمندان برای بررسی نمونه های جمع آوری شده مریخ باید بیشتر صبر کنند و در بهترین حالت ممکن، نمونه ها سال 2033 به زمین آورده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، دانشمندان برای دستیابی به نمونه های بکر مریخ که ممکن است شواهدی از حیات در سیاره سرخ را فاش کند، باید انتظار بیشتری بکشند.

آژانس فضایی اروپا و ناسا در یک همکاری مشترک تلاش می کنند تا دهها نمونه مریخی که به وسیله کاوشگر مریخ نورد استقامت ناسا جمع آوری می شود، به زمین بازگردانند.

نمونه ها از جستجو در سطح مریخ به مساحت 45 کیلومتر جمع آوری می شود.

به گفته مقامات ناسا، محل جمع آوری نمونه ها یک مکان مناسب برای کاوش است چرا که این محل، میلیون ها سال پیش یک دریاچه و یک دلتای رودخانه بوده که به صورت بالقوه زیستگاه مناسبی به حساب می آید.

کاوشگر استقامت (Perseverance) ناسا مجهز به پیشرفته ترین آزمایشگاه علمی است که تاکنون به یک سیاره دیگر برده شده، این کاوشگر می تواند هر سنگ و خاکی را که حفر می کند، به طور کامل تجزیه و تحلیل کند.

ناسا، اهداف بیشتری را در ذهن می پروراند و به دنبال انتقال نمونه های جمع آوری شده توسط کاوشگر استقامت در ماموریتی موسوم به بازگشت نمونه مریخی به زمین هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمونه های سیاره سرخ تا 2033 به زمین نمی رسد

نمونه های سیاره سرخ تا 2033 به زمین نمی رسد