مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 03:372022-03-29اقتصادي

از تولید داروهای بیوتک تا واکسن کرونا/حمایت از بانک ژنی


تولید 27 داروی بیوتکنولوژی، 12 طرح در حوزه واکسن،90 ماده اولیه دارویی و 55 طرح در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی از جمله اقدامات محققان کشور در راستای توسعه زیست فناوری و کسب 3 درصد بازار این حوزه است، - ضمن آنکه تاکنون 8 واکسن کرونا را به فاز بالینی رسانده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکونومیست 10 چالش مهم سال 2023 میلادی را پیـش بینی کرده است و رویارویی دموکراسی با اقتدارگرایی ، تبدیل شدن پاندمی کرونا به اندمی و شکل جدید بازار کار و مقررات گذاری در حوزه تکنولوژی و رمزارزها را از مهمترین چالش های دنیای مدرن امروز دانسته است.

محققان این حوزه معتقدند از سال 2022 کرونا دیگر برای افراد واکسن زده خطرناک نخواهد بود و تا سال 2023، کرونا مانند دیگر بیماری ها از جمله آنفلوآنزا در خواهد آمد.

با این وجود، همچنان امکان جهش های ویروس کرونا در سال های آینده وجود خواهد داشت و دزهای بوستر می تواند موجب کنترل شیوع و خیزش این بیماری شود.

این در حالی است که اوگور شاهین ، یکی از سازندگان واکسن کرونا و مدیر و یکی از بنیان گذاران شرکت بیون تک با بیان اینکه جهان برای مقابله با انواع آینده ویروس کرونا آماده تر می شود، اعلام کرده است که ما باید به این واقعیت عادت کنیم که تا 10 سال آینده باید با این ویروس زندگی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تولید داروهای بیوتک تا واکسن کرونا/حمایت از بانک ژنی

از تولید داروهای بیوتک تا واکسن کرونا/حمایت از بانک ژنی