مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 21:072022-03-27اقتصادي

ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی انارستان سیاب


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به حجم تولید محصول انار در انارستان سیاب ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات را راهگشای این بخش از کشاورزی دانست.

- دکتر بهرام ستاری دستنایی در جریان بازدید از مجموعه باغی انارستان تنگ سیاب کوهدشت و بررسی چالش های حوزه کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: بخش عمده ای از اقتصاد شهرستان کوهدشت وابسته به کشاورزی و باغداری بوده و در کنار آن باید صنایع تبدیلی ایجاد شود متاسفانه کوهدشت از وجود چنین امکاناتی به حد کافی برخوردار نیست.

وی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی انارستان سیاب و دیگر تولیدات کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین روش های افزایش ارزش افزوده تولیدات باغداران و کشاورزان این منطقه دانست و گفت: سیاست های هدایتی و حمایتی از سرمایه گذارانی که قصد ورود در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را داشته باشند انجام می گیرد تا از خام فروشی محصولات باغی و کشاورزی شهرستان کوهدشت جلوگیری شود.

ستاری دستنایی همجنین در جریان بازدید از زیرساخت های بخش گراب و طرحان شهرستان کوهدشت، سد سیمره را ظرفیتی مناسب برای تامین آب اراضی بخش طرحان دانست و گفت: احداث ایستگاه پمپاژ آب برای سرسبز کردن و تامین آب مورد نیاز اراضی زراعی منطقه طرحان است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی انارستان سیاب

ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی انارستان سیاب