مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 12:372022-03-27سياسي

عید برای انسان زمان بازگشت به خداشناسی است


امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عید یک کلمه عربی به معنی بازگشت است، گفت: بهار برای زمین، گیاهان و حیوانات یک عید است، برای انسان ها هم می تواند یک عید باشد اما عید انسان این است که به طبیعت خدا پرستی و خداشناسی برگردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه ادای احترام به مقام والای شهیدانکه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد با اشاره به ایام عید، اظهار داشت: کلمه عید یک کلمه عربی به معنی برگشت است و واقعا نام خوبی برای آغاز سال انتخاب شده است.

وی افزود: بسیاری از چیزهایی که از طبیعت خود دست برداشته بودند دوباره با آغاز بهار به طبیعت اصلی خود باز می گردند و درختانی که با سیلی زمستان به خواب رفته بودند با عید شاداب و سرزنده می شوند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه کل زمین در اول فروردین به طبیعت خود باز می گردند، گفت: بهار برای زمین، گیاهان و حیوانات یک عید است، برای انسان ها هم می تواند یک عید باشد اما عید انسان این است که به طبیعت خدا پرستی و خداشناسی برگردد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: انسان ذاتا خداشناس و خدا جوست که البته گاهی اوقات مسیر و معشوق خودش را گم می کند و فکر می کند چیزهای دیگر معشوق او هستند، همه کسانی که بت پرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عید برای انسان زمان بازگشت به خداشناسی است

عید برای انسان زمان بازگشت به خداشناسی است