مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 12:572022-03-26حوادث

دستگیری حفار غیرمجاز آثار تاریخی در خرم دره


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از دستگیری یک نفر در روستای قلعه حسینیه شهرستان خرم دره به همراه ادوات حفاری خبر داد.

- سرهنگ حسین علی فضلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این عملیات، حفار غیرمجاز که در حال حفاری برای کشف اموال تاریخی در منطقه غیرثبتی در روستای قلعه حسینیه بود، دستگیر و ابزارآلات مورد استفاده نیز ضبط شد.

وی افزود: ماموران اعزامی یگان حفاظت پس از کسب نیابت قضایی و با عملیات غافلگیرانه یکه نفر حفار غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر و از تعدادی ادوات حفاری غیرمجاز ثبت و ضبط و متهم به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورت جلسه، بازجویی های اولیه و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مسئول ادامه داد: با تقویت نظارت های اجتماعی بر فعالیت متخلفان عرصه میراث فرهنگی با همراهی میراث بانان افتخاری و نیز گشت شبانه روزی ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گام های موثری برای حفاظت و پاسداری از مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی استان برداشته شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم استانی ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، می توانند مراتب را از طریق شمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری حفار غیرمجاز آثار تاریخی در خرم دره

دستگیری حفار غیرمجاز آثار تاریخی در خرم دره