مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 02:122022-03-23سياسي

از هم زاد مرموز سیاهچاله ها چه می دانیم؟


سیاهچاله ها همیشه مورد توجه دانشمندان بوده اند اما در مورد هم زاد نادیده گرفته شده ی آن ها یعنی سفیدچاله ها چه می دانیم؟ - سیاهچاله ها همیشه مورد توجه دانشمندان بوده اند اما در مورد هم زاد نادیده گرفته شده ی آن ها یعنی "سفیدچاله ها" چه می دانیم؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سفیدچاله ها نواحی نظری در کیهان هستند که عملکردی مخالف سیاهچاله ها دارند.

می دانیم که هیچ جرم کیهانی قدرت فرار از سیاهچاله ها را ندارد و این اجرام همه چیز را می بلعند اما در مورد قُل آنها موضوع جور دیگری رقم می خورد.

گفته می شود که هیچ جرم آسمانی قدرت ورود به سفیدچاله ها را ندارد.

مدت ها تصور می شد که سفیدچاله ها زاییده نظریه نسبیت عام اینشتین هستند که از معادلاتی فیزیکی مشابه برادران شان یعنی سیاهچاله ها نشات گرفته اند.

با این حال به تازگی برخی از نظریه پردازان این سوال را مطرح کرده اند که آیا این گرداب های دوقلوی فضازمان می توانند دو روی یک سکه باشند؟ اگر خدمه ی یک فضاپیما باشید و بتوانید از فاصله دور به یک سفیدچاله نگاه کنید، جرمی درست شبیه به یک سیاهچاله خواهید دید.

سفیدچاله مشابه همتای خود، جرم دارد و ممکن است در حال چرخش باشد.

در آن حلقه ای از غبار و گاز که در اطراف افق رویداد(مرز سیاهچاله) جمع شده است و مرزی حبابی این جرم را از سایر جهان جدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هم زاد مرموز سیاهچاله ها چه می دانیم؟

از هم زاد مرموز سیاهچاله ها چه می دانیم؟