مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 15:472022-03-23سياسي

در جشن نوروز در صربستان چه گذشت؟


آیین جشن نوروز در شهرهای نووی ساد، بلگراد و نیش و برنامه ویژه دانشگاه بلگراد در صربستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گزارش رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد آمده است: در تقارن دو جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) و نوروز 1401، توسط رایزنی فرهنگی و با حمایت و همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی و ایرانیان سازمان فرهنگ و ارتباطات و همچنین مشارکت موثر سفارت جمهوری اسلامی ایران و تئاترهای ملی سه شهر نووی ساد، بلگراد و نیش مراسم باشکوهی در این سه شهر برگزار شد.

در این برنامه ها شخصیت های سیاسی و فرهنگی، نماینده کابینه، قائم مقام وزیر امور خارجه و معاون وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان، مقامات شهری، روسای شرکت ها و موسسات مختلف، هنرمندان، دانشجویان صرب زبان فارسی، جمعی از هموطنان مقیم از جمله دانشجویان ایرانی و صدها نفر از علاقه مندان فرهنگ و هنر ایرانی حضور داشتند.

برنامه ها با پخش کلیپ نوروز با زیرنویس صربی آغاز شد و مجری برنامه میلنا رادولوویچ ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، شعرهایی از شاعران بزرگ ادب پارسی درباره نوروز به زبان صربی خواند.

سپس گروه موسیقی آواز باران به سرپرستی ابراهیم صادقی، نوازنده تار و سه تار، سعید صالحی، خواننده، مهدی دادخواه تهرانی، نوازنده سنتور، محمدامین شاه زمانی، نوازنده دف و تنبک و امیر اسماعیل زاده، نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در جشن نوروز در صربستان چه گذشت؟

در جشن نوروز در صربستان چه گذشت؟