مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 14:522022-03-19فرهنگي

شهر ملی سفالینه های فیروزه ای، میزبان مسافران نوروزی


شهرضا شهر ملی سفال و سرامیک و شهر خاک هایی که به هنر دستان هنرمندان این دیار کیمیا می شود، این روزها و در آستانه نوروز 1401، گردشگران را به سوی خود فرامی خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، شهرضا شهر ملی سفال و سرامیک و یکی از شهرهای باستانی و با اهمیت استان اصفهان است که در جنوب این استان قرار دارد.

شهرضا با سابقه بیش از هزار ساله خود یعنی از زمان ساسانیان از جمله شهرهای قدیمی استان اصفهان است که دارای 50 اثر تاریخی ثبت شده و 200 اثر ارزشمند شناخته شده است.

مسجد جامع، روستای زیارتگاه و بازار تاریخی شهرضا مربوط به دوره سلجوقیان و از قدیمی ترین آثار تاریخی و سه خانه مربوط به دوره پهلوی واقع در بافت قدیمی این شهر از جدیدترین آثار تاریخی شهرضا محسوب می شوند.

شکل گیری شهرستان شهرضا به دوران ایران باستان باز می گردد، اما در آن زمان تنها قریه ای بوده که با چند حصار مستحکم احاطه شده بوده است؛ اما در زمان صفویه تکمیل شد و توسعه یافت و در زمان قاجار نیز با ساخته شدن چند قلعه و دروازه وارد مرحله جدیدی از توسعه شد.

نوسازی شهرضا از سال 1310 با ساخته شدن اولین خیابان در آن آغاز شد و در دهه 1340 توسعه شهر به شکل امروزی آن با سرعت قابل توجهی آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر ملی سفالینه های فیروزه ای، میزبان مسافران نوروزی

شهر ملی سفالینه های فیروزه ای، میزبان مسافران نوروزی