مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-16پزشكي

معدوم سازی لاشه 500 دام بیمار در کرمانشاه/ کشتار غیرمجاز برای سلامت مردم تهدید است


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 180 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه ها کشتار شده از این تعداد حدود 500 رأس لاشه دام سبک و سنگین به دلیل بیماری های خطرناک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: آنچه که در کشتارگاه ها استحصال می شود از گوشت قرمز گرفته تا گوشت مرغ ، کاملا در سه پرسه معاینه  قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار تحت نظر دامپزشک و ناظر شرعی قرار می گیرد.

وی در توضیح تفاوت دام ذبح شده در کشتارگاه ها و کشتار غیرمجاز، افزود: پروسه کشتار در کشتارگاه از انتقال مرغ تا مرغداری تا استحصال گوشت و آمدن به درب مغازه و سرسفره مردم و همچنین گوشت قرمز، دام سبک و سنگین تحت نظارت شرعی و بهداشتی انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 180 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه ها کشتار شده از این تعداد حدود 500 رأس لاشه دام سبک و سنگین به دلیل بیماری های خطرناک که توسط دامپزشک روییت شده از چرحه کشتار و مصرف با ضوابط بهداشتی معدوم شده است.

وی گفت: در این مدت بالغ بر 23 میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه های استان کشتار شده که از این تعداد هم بیش از 500 هزار قطعهبه دلیل انواع بیماری ها حذف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدوم سازی لاشه 500 دام بیمار در کرمانشاه/ کشتار غیرمجاز برای سلامت مردم تهدید است

معدوم سازی لاشه 500 دام بیمار در کرمانشاه/ کشتار غیرمجاز برای سلامت مردم تهدید است