مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 11:572022-03-15بين الملل

روزهای شیمیایی عملیات بدر


در عملیات بدر، دشمن از همان ابتدای عملیات بمب ها و گلوله های توپ حاوی مواد شیمیایی، به ویژه گاز اعصاب را در سطح گسترده تر نسبت به عملیات خیبر به کاربرد چرا که در عملیات پیشین نتیجه خوبی گرفته بود.

- در واقع این بار عراق برخی از گازها را با بهره گیری از هواپیما به صورت سمپاشی از ارتفاع بالا روی جزیره مجنون پخش می کرد.

باید یادآور شد که در این عملیات گاز خردل به طور بسیار محدودی به کار گرفت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دشمن بعثی در سال های دفاع مقدس بارها از سلاح های شیمیایی به طور وسیع در مقابل نیرویهای ایرانی و در راستای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود در برابر آنها، استفاده کرد.

نحوه دستیابی صدام به سلاح شیمیایی از حدود سال 1355، رژیم عراق با جمع آوری برخی از استادان دانشگاه و صرف بودجه لازم به جمع آوری اطلاعات درباره سلاحهای شیمیایی ـ میکروبی و رادیواکتیو پرداخت و در هر سه زمینه موفقیت هایی را بدست آورد.

مسلماً تأمین سلاح شیمیایی عراق تا حد زیادی به خارج وابسته است اما نمی توان این را انکار کرد که این کشور از توانایی تولید بسیاری از انواع این سلاح ها که پیچیدگی خاصی ندارند برخوردار است.

چند سال پیش برخی از مجاهدین عراقی نقل کردند که نیروهای عراقی از طریق کویت شبانه، محموله های سلاح شیمیایی را تحویل می گیرند محموله هایی که در میان آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای شیمیایی عملیات بدر

روزهای شیمیایی عملیات بدر