مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 03:572022-03-15اقتصادي

دریافت 20 میلیارد تومان برای مرمت قلعه فلک الافلاک


مرمت محوطه قلعه فلک الافلاک در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سید امین قاسمی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: قول یکصد میلیارد تومان را برای ساماندهی و مرمت قلعه فلک الافلاک و بنا های تاریخی کنار آن داده شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این ساماندهی به تملک املاک بخش خصوصی بر می گردد تا بتوانیم اطراف قلعه را آزادسازی کنیم.

دریافت 20 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت قلعه فلک الافلاکمدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: مرمت محوطه قلعه در حال انجام است و این درحالیست که هنوز اعتبار کاملی ابلاغ نشده و تنها توانستیم از مجموع 100 میلیارد تومان مذکور که از محل اعتبارات سفر بوده در حال حاضر 20 میلیارد تومان برای تملک ها دریافت کنیم.

قاسمی افزود: از این 20 میلیارد تومان بین پنج تا شش میلیارد تومان برای محوطه سازی و مرمت بنا های تاریخی باغ گلستان است و مابقی برای تملک مغازه های اطراف قلعه است که امید می رود بتوانیم چندین باب مغازه تملک شود.

قلعه در دوران ساسانیان روی یک بستر سنگی بسیار مستحکم بنا شده استوی در خصوص استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک خرم آباد بیان کرد: قلعه در دوران ساسانیان روی یک بستر سنگی بسیار مستحکم بنا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اضافه کرد: در مرمت هایی که در دوران قاجار روی قلعه فلک الافلاک انجام شد واریزه های ناشی از مرمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت 20 میلیارد تومان برای مرمت قلعه فلک الافلاک

دریافت 20 میلیارد تومان برای مرمت قلعه فلک الافلاک