مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 14:072022-03-13حوادث

رفتارهای پرخطر چهارشنبه آخر سال مجازات تلقی می شود


مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: ارتکاب رفتارهای پرخطر به بهانه چهارشنبه آخر سال که منجر به اخلال در نظم عمومی و یا حادثه برای شهروندان گردد قابل مجازات است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین عسگری اظهار کرد: با فرارسیدن چهارشنبه آخرسال متأسفانه عده ای از افراد اقدام به خرید، فروش و استفاده مواد محترقه منفجره و ناریه می کنند و به بهانه جشن چهارشنبه سوری با رفتارهای پرخطر و مخاطره آمیز آرامش شهروندان را برهم زده و موجب سلب آسایش می گردند.

وی ادامه داد: به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامی، خرید و فروش مواد محترقه فاقد استاندارد و استفاده از مواد آتش زا که نظم و آسایش عمومی را خدشه دار کند جرم بوده و این رفتار مجرمانه قابل تعقیب و مجازات است.

وی تأکید کرد: مطابق تبصره ذیل ماده 12 قانون، قاچاق اسلحه و مهمات غیرمجاز، حمل مواد محترقه غیرمجاز و اخلال در نظم عمومی با این اقلام جرم است و افراد نمی توانند به بهانه جهل به قانون آرامش شهروندان را مورد تهدید قرار دهند.

مدیر محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خاطر نشان کرد: چنانچه در نتیجه استفاده از مواد محترقه غیر مجاز به فردی آسیب جانی و مالی وارد گردد، فرد خاطی دارای ضمان کیفری و مدنی بوده و براساس ماده 482 قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتارهای پرخطر چهارشنبه آخر سال مجازات تلقی می شود

رفتارهای پرخطر چهارشنبه آخر سال مجازات تلقی می شود