مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 12:222022-03-13فرهنگي

خانه کرد؛ میزبان دهکده جهانی کشورهای نوروز


مجموع رویدادهای فرهنگی وتاریخی نوروز 1401 در سنندج، دهکده جهانی کشورهای نوروز در خانه کرد را تشکیل می دهد و نمادهای نوروز در سراسر جهان را به نمایش در خواهد آورد.

- ایسنا/کردستان شهردار سنندج گفت:مجموع رویدادهای فرهنگی وتاریخی نوروز 1401 در سنندج، دهکده جهانی کشورهای نوروز در خانه کرد را تشکیل می دهد و نمادهای نوروز در سراسر جهان را به نمایش در خواهد آورد.

انور رشیدی، امروز یکشنبه (22اسفندماه) در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه نوروز بین مردم ایران و به ویژه کردستان، جایگاه ویژه ای دارد اظهار کرد: جشن نوروز به دلیل قدمت و ریشه تاریخی که در فرهنگ ایران دارد، جشن گرفته می شود، و اکنون نیز در ادامه برگزاری این رویدادهای فرهنگی و تاریخی،جشن های نوروزی در کردستان پرشکوه تر برگزار می شود.

وی افزود: طی سا لیان اخیر سنندج، به عنوان شهر خلاق موسیقی در جهان شناخته شده است و در راستای حفظ این عنوان، تا کنون فعالیت های زیادی صورت گرفته و اکنون نیز سعی بر آن شده که با همکاری شورای شهر و شهرداری فعالیت های فرهنگی دیگری برای تقویت و حفظ این مهم صورت گیرد.

شهردار سنندج، عنوان کرد: در راستای شهر خلاق موسیقی، با یونسکو مکاتباتی صورت گرفته و سنندج برای برگزاری یکسری برنامه ها اعلام آمادگی کرده است، که در جواب مقرر شد حرکتی در غرب ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه کرد؛ میزبان دهکده جهانی کشورهای نوروز

خانه کرد؛ میزبان دهکده جهانی کشورهای نوروز