مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 19:272022-03-12بين الملل

تحلیل جان مرشایمر؛ چرا غرب مسئول اصلی بحران اوکراین است


هفته نامه انگلیسی در تحلیلی به قلم یک دانشمند علوم سیاسی آمریکایی ، گسترش بی پروای ناتو را باعث تحریک روسیه و بحران کنونی اوکراین خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه انگلیسی اکونومیست در تحلیلی با عنوان چرا غرب مسئول اصلی بحران اوکراین است به قلم جان جوزف مرشایمر دانشمند علوم سیاسی و روابط بین الملل آمریکایی و استاد دانشگاه شیکاگو به تحلیل آنچه وضعیت کنونی در اوکراین را رقم زده و نقش کشورهای غربی در ایجاد آن پرداخت.

در مقدمه این تحلیل آمده است: جنگ در اوکراین خطرناک ترین درگیری بین المللی از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962 است که اگر بخواهیم از بدتر شدن آن جلوگیری و در عوض راهی برای پایان دادن به آن پیدا کنیم، درک علل اصلی آن ضروری است.

شکی نیست که ولادیمیر پوتین جنگ را آغاز کرد و مسئول نحوه انجام آن است، اما اینکه چرا چنین کرد، بحث دیگری است.

مرشایمر می نویسد: دیدگاه غالب در غرب این است که او یک متجاوز غیرمنطقی و نامطلع است که به دنبال ایجاد روسیه بزرگ در قالب اتحاد جماهیر شوروی سابق است؛ بنابراین، به تنهایی مسئولیت کامل بحران اوکراین را برعهده دارد.

اما این داستان اشتباه است.

غرب و به ویژه آمریکا، مسئول اصلی بحرانی است که در فوریه 2014 آغاز شد و اکنون به جنگی تبدیل شده که نه تنها اوکراین را تهدید به وی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل جان مرشایمر؛ چرا غرب مسئول اصلی بحران اوکراین است

تحلیل جان مرشایمر؛ چرا غرب مسئول اصلی بحران اوکراین است