مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 19:172022-03-12اقتصادي

ساحل گردشگری روستاهای دَرَک،جُد،حَرگی، کوه های مینیاتوری


ساحل گردشگری روستاهای دَرَک،جد،حرگی، کوه های مینیاتوری، باغ های موز تنها تعدادی از مزیت های منحصر به فرد گردشگری شهرستان زرآباد یا همان «هندوستان» کوچک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، شهرستان زرآباد واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان از معدود نقاط کشور ایران است که چند قابلیت مهم و تاثیرگذار به ویژه در حوزه گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و صیادی را همزمان با هم داراست.

شهرستان زرآباد در منتهی الیه جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان با وسعت 3 هزار و 800 کیلومترمربع و دارابودن 75 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان در محور ترانزیتی بندر جاسک هرمزگان و بندر جاسک بندرعباس قرار دارد.

زرآباد از نظرآب و هوایی منطقه آب و هوای گرم و مرطوب دارد و در تابستان بادهای موسمی مونسون می وزد که وزش این بادها باعث معتدل شدن آب و هوای منطقه است،در فصل زمستان این منطقه گرم ترین بخش ایران است در حوزه سواحل مکران سرشار از مناظر بکر و زیباست که به عنوان کانون گردشگری جنوب ایران معرفی شود.

فعال سازی حوزه توریسم و گردشگری می تواند علاوه بر معرفی منطقه مزایای اقتصادی زیادی را داشته باشد.

این شهرستان دارای گونه های گیاهی منحصربفرد با اقلیمی استوایی است، بطوریکه انواع میوه های گرمسیری در این شهرستان باتوجه به دشت بزرگ و حاصلخیزی که دارد بعمل می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساحل گردشگری روستاهای دَرَک،جُد،حَرگی، کوه های مینیاتوری

ساحل گردشگری روستاهای دَرَک،جُد،حَرگی، کوه های مینیاتوری