مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-12فرهنگي

رییس سازمان جهاد دانشگاهی: هویت نظامی و مولانا قابل مصادره نیست


رییس سازمان جهاد دانشگاهی در آیین بزرگداشت حکیم نظامی با اشاره به ممزوج شدن هویت ایرانی اسلامی در طول 14 قرن گذشته گفت: بی توجهی به مفاخر، دلیل مصادره هویت مفاخر ایرانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با حضور اساتید برجسته حوزه ادبیات و زبان فارسی صبح امروز شنبه 21 اسفندماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.

حامد علی اکبرزاده رییس سازمان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هویت ایرانی اسلامی در طول 14 قرن با یکدیگر ممزوج شده و هویت ایرانی ما را ساخته است گفت: بی توجهی به مفاخر، دلیل مصادره هویت مفاخر ایرانی است.

وی افزود: در مورد بروز مسائل هویتی مفاخر کشورمان که اخیراً باعث تعارض شده است دو دلیل را می توان برشمرد.

اول اینکه غیرایرانی ها به دنبال مصادره هویت ما هستند و دوم اینکه خودمان هم نسبت به مفاخر ملی و هویتی مان بی توجه شده ایم و حتی نمی خواهیم از سنت قوی و سرشار کشورمان برای معناسازی استفاده کنیم.

آثار نظامی، مولانا، فردوسی سرشار از معنا و هویت است علی اکبرزاده با اشاره به اینکه وقتی از حیث معنا با آثار نظامی، مولانا، فردوسی و دیگر حکمای ایرانی برخورد می کنیم، سرشار از معنا و هویت است اما آنچه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد شکل، فرم و صورت است که تعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان جهاد دانشگاهی: هویت نظامی و مولانا قابل مصادره نیست

رییس سازمان جهاد دانشگاهی: هویت نظامی و مولانا قابل مصادره نیست