مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:022022-03-12اقتصادي

پیگیری دخل و تصرف در اراضی جنگلی گیلان با کاداستر


مدیرکل منابع طبیعی گیلان، اجرای کامل طرح کاداستر را در تعیین تکلیف اراضی جنگلی و تسهیل در تفکیک مستثنیات، بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: - با اجرای کاداستر، هر گونه دخل و تصرف در اراضی ملی و عرصه های طبیعی استان به راحتی قابل پیگیری است.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، وسعت جنگل های شمال را حدود دو میلیون هکتار دانست و اظهار کرد: این جنگل های با ارزش که تنها باقی مانده دوران سوم زمین شناسی است، فسیل زنده محسوب می شود و لذا در دنیا نظیر آن وجود ندارد.

وی 565 هزار هکتار از جنگل های شمال را واقع در گیلان دانست و افزود: با همکاری مردم و ارتقای اقدامات حفاظتی و نگهداری و پرورشی، طی چند دهه اخیر کاهش معناداری در سطح جنگل های شمال نداشتیم؛ البته تخریب و تصرف و قاچاق غیر قابل انکار است، اما تاثیر محسوس بر 565 هزار هکتار از جنگل های گیلان نداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به تلاش ها و پیگیری های یک سال و نیم گذشته برای تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در پهنه یک میلیون و 457 هزار کیلومتری گیلان، ادامه داد: از این رقم یک میلیون و 17 هزار هکتار اراضی ملی است، اما برای تمییز قانونی و مستند اراضی حوزه منابع طبیعی با اراضی مردم نیاز بود تا طرح کاداستر در سراسر استان به اجرا درآید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری دخل و تصرف در اراضی جنگلی گیلان با کاداستر

پیگیری دخل و تصرف در اراضی جنگلی گیلان با کاداستر