مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 13:072022-03-12اجتماعي

علت توفان سرخ در چوپانان چه بود؟


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وزش باد شدید، تندباد و خیزش گرد و غبار در شرق استان، گفت: وزش تندباد باعث خیزش خاک های رس قرمز رنگ در منطقه و وقوع پدیده توفان سرخ در چوپانان شد.

- منصور شیشه فروش در گفت وگو با ایسنا، از تداوم وزش باد شدید و تندباد در استان خبر داد و اظهار کرد: سامانه جوی از روز پنجشنبه در استان مستقر شده است.

به علت اینکه این سامانه فاقد رطوبت است، در مناطق شرقی انرژی خود را به ‍صورت باد تخلیه می کند، اما در غرب و مرکز استان بارش هایی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه پدیده غالب در استان وزش باد شدید و تندباد بود، گفت: سرعت وزش باد در برخی مناطق تا 116 کیلومتر در ساعت هم رسید.

همچنین در مناطقی مثل چوپانان باعث انتشار خاک های رس قرمز رنگ در هوا و پدیده توفان سرخ شد.

شیشه فروش با بیان اینکه توفان سرخ قبلاً در مناطقی مثل کوهپایه و سگزی هم اتفاق افتاده، یادآور شد: 16 کانون گرد و غبار با وسعت یک میلیون و 90 هزار هکتار در استان شده، ضمن اینکه آب در رودخانه زاینده رود جاری نیست و اراضی کشاورزی کشت نشده، به همین علت کانون های گرد و غبار نقطه ای نیز در مناطق مختلف ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شدت باد در محورهای جاده ای خور و بیابانک، جندق، انارک، نایین، چوپانان، اردستان، پادنا و حنای سمیرم، سگزی، کوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت توفان سرخ در چوپانان چه بود؟

علت توفان سرخ در چوپانان چه بود؟