مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 12:422022-03-12فرهنگي

هنرواره ملی «ایران دل» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد


آیین اختتامیه نخستین هنرواره ملی خوش نویسی «ایران دل» با محوریت خوش نویسی ابیاتی از اشعار نظامی گنجوی، با معرفی نفرات برتر در اردبیل به کار خود پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به مناسبت روز حکیم نظامی گنجوی، آیین اختتامیه اولین هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل با معرفی هنرمندان برگزیده از سراسر کشور با حضور مسؤولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

340 اثر به هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل ارسال شده بود امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل در این مراسم با بیان این که برای اولین هنرواره ملی خوش نویسی ایران دل 340 اثر ارسال شده بود اظهار کرد: هنرمندان خوش نویسی از 28 استان، آثار خود را در دو بخش خط نستعلیق شکسته نستعلیق ارسال کرده بودند که بعد از داوری آثار برگزیده انتخاب شد.

وی گفت: نخستین هنرواره خوش نویسی ایران دل با محوریت خوش نویسی ابیاتی از اشعار نظامی گنجوی (همه عالم تن است و ایران دل/ نیست گوینده زین قیاس خجل/ چون که ایران دل زمین باشد/ دل ز تـن بِـه بـوَد، یقـین باشد/ زآن ولایت که مهتران دارند/ بهترین جای، بهتران  دارند) برگزار شد و این رویداد فرهنگی یکی از اقدامات خوب حوزه فرهنگ و هنر در کشور محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرواره ملی «ایران دل» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

هنرواره ملی «ایران دل» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد