مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 12:322022-03-10فرهنگي

هزارمین اثر میراث طبیعی کشور در کرمان به ثبت رسید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت ملی سرو زکریای منطقه صوغان در شهرستان «ارزوییه» به عنوان هزارمین اثر میراث طبیعی کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی از ثبت ملی سرو زکریای منطقه صوغان در شهرستان ارزوییه به عنوان هزارمین اثر میراث طبیعی کشور خبر داد و اظهار داشت: این درخت کهنسال در شهرستان ارزوییه و در کنار زیارتگاه شاهزاده زکریا منطقه صوغان قرار دارد.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: تنه درخت سرو زکریا بسیار قطور است و سن آن در حدود 1500 تا 1600 سال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه هزارمین اثر طبیعی کشور که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده متعلق به استان کرمان است و افتخاری برای مردم این استان محسوب می شود، گفت: امروز به همین مناسبت از پوستر این سرو رونمایی شد و یک اصله نهال از این درخت در محوطه وزارت میراث فرهنگی کاشته شد.

فعالی با بیان اینکه درختان کهنسال حافظه تاریخی و طبیعی یک ملت به شمار می روند بیان کرد: حفظ و تکثیر درختان کهنسال همچون سرو زکریا از مهم ترین اهداف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

انتهای پیام/3388/ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزارمین اثر میراث طبیعی کشور در کرمان به ثبت رسید

هزارمین اثر میراث طبیعی کشور در کرمان به ثبت رسید