مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 08:072022-03-10سياسي

ماهواره نور 2 کاملا سالم در مدار تزریق شده است


فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه ماهواره «نور 2» به صورت کاملا سالم در مدار تزریق شده است، گفت: بر اساس آخرین گزارش ها این ماهواره با سرعت 28 هزار کیلومتر در مدار خود در 500 کیلومتری زمین در حال طی مسیر و انجام ماموریت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، سردار علی جعفرآبادی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب افزود: همکاران ما در سازمان تحقیقات هوافضای سپاه پاسداران، پس از اینکه که ماهواره نور 1 را با موفقیت به مدار زمین پرتاب کردند این جرات و جسارت پیدا شد که دنبال یک ماهواره بسیار حرفه ای و پیچیده تر برویم و همچنین عزیزان ما در حوزه ماهواره بر نیز برخی بهینه سازی ها را بر روی موتور های فضایی انجام دادند که آن ها را سبک سازی کنند و قابلیت اعتماد آن ها را افزایش دهند.

او ادامه داد: دیروز مدت 8 دقیقه پرتاب ماهواره نور 2 ، خیلی نقس گیر بود، زیرا ماهواره عملیاتی و برای ما خیلی مهم بود و تغییراتی هم در ماهواره بر داده شده بود.

سردار جعفرآبادی افزود: در این 8 دقیقه، معجزه اتفاق افتاد و ماهواره بر به مدار 500 کیلومتر رسید و در سرعت مداری لازم که 28 هزار کیلومتر در ساعت است، ماهواره را در به مدار تزریق کرد و چند ثانیه پس از رهاسازی، نخستین سیگنال ماهواره رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره نور 2 کاملا سالم در مدار تزریق شده است

ماهواره نور 2 کاملا سالم در مدار تزریق شده است