مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-09بين الملل

دیپلمات روس: آمریکا نگران آزمایشگاه های بیولوژیک اوکراین است


سفیر مسکو در واشنگتن می گوید دلیل اصلی نگرانی آمریکا برای اوکراین، دستیابی روسیه به «پاتوژن های» موجود در آزمایشگاه های بیولوژیک این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا از دلیل اصلی نگرانی واشنگتن برای اوکراین، در بحبوحه تنش ها با روسیه و دنباس، پرده برداشت.

آنتونوف امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری گفت: اظهارات وزارت خارجه ایالات متحده در مورد آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین نشان می دهد که واشنگتن نگران است که پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) ذخیره شده در این تاسیسات به دست متخصصان روسیه بیفتد .

به نوشته وبگاه ریانووستی ، وی در این باره توضیح داد: در این صورت (افتادن پاتوژن ها به دست روس ها) است که اوکراین و ایالات متحده نقض کنوانسیون ممنوعیت سلاح های بیولوژیک و سمی را باید تایید کنند .

پیش از این، ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که تأسیسات تحقیقاتی بیولوژیکی در اوکراین وجود دارد که کی یف و واشنگتن اکنون در تلاش هستند تا از افتادن مواد انباشته شده در آنجا به دست نیروهای روسی جلوگیری کنند.

به گفته سفیر روسیه در آمریکا، در جریان یک عملیات ویژه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه مدارکی از یک پاکسازی اضطراری توسط عوامل کی یف از آثار برنامه بیولوژیکی نظام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات روس: آمریکا نگران آزمایشگاه های بیولوژیک اوکراین است

دیپلمات روس: آمریکا نگران آزمایشگاه های بیولوژیک اوکراین است