مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 11:572022-03-09اجتماعي

نحوه استفاده صحیح از شوینده ها در ایام خانه تکانی


رییس آزمایشگاه مرکزی علوم پایه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نحوه استفاده صحیح از شوینده ها در ایام خانه تکانی را تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس آزمایشگاه مرکزی علوم پایه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نحوه استفاده صحیح از شوینده ها در ایام خانه تکانی را تشریح کرد.

مجید مظهرقراملکی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مواد تشکیل دهنده و کاربرد انواع شوینده ها اظهار کرد: شوینده ها معمولا به چهار دسته عمده تقسیم بندی شده که دسته اول شامل سفید کننده ها بوده و به صورت خانگی از این مواد استفاده می شود.

این مواد معمولا حاوی هیپوکلریت بوده و می توانند به مواد آلی موجود در انواع لکه ها حمله کرده و مولکول هایی که باعث ایجاد رنگ شده را تخریب کنند.

وی با بیان این که مکانیسم اصلی سفید کننده ها تخریب مواد رنگ زا است، خاطرنشان کرد: ضمن این که وظیفه اصلی سفید کننده ها از بین بردن لکه های رنگی است، مواد رنگی که در رنگرزی پارچه استفاده شده را نیز می توانند تخریب کنند.

وی افزود: دسته دوم حاوی شوینده هایی است که خصلت اسیدی داشته و از جمله آن ها می توان به جوهر نمک و برخی از جرم گیرها اشاره کرد.

این مواد جزوی از مواد شیمایی بوده و در مصارف خانگی بیشتر برای زدودن لکه های ناشی از مواد معدنی کاربرد دارند؛ به عنوان مثال در صورتی که نشت آبی بر روی سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه استفاده صحیح از شوینده ها در ایام خانه تکانی

نحوه استفاده صحیح از شوینده ها در ایام خانه تکانی