مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-09بين الملل

جایزه «آزادی رونالد ریگان» به زلنسکی اهدا می شود


بنیاد و موسسه رونالد ریگان همان جایزه ای را که یک بار به میخاییل گورباچف، رهبر شوروی سابق و مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین بریتانیا، داده بود، - به ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، اعطا خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایندیپندنت، طبق بیانیه این بنیاد، زلنسکی به پاس مبارزه دلیرانه با ستمگری و موضع گیری سرسختانه اش برای پاسداری از آزادی و دموکراسی ، یازدهمین رهبر جهان خواهد بود که جایزه آزادی رونالد ریگان را دریافت می کند.

این بنیاد اعلام کرد این هنرپیشه و بازیگر سابق کمدی که بابت بازی در نقش رییس جمهوری اوکراین مشهور شد و سپس در سال 2019 با پیروزی در انتخابات به مقام واقعی ریاست جمهوری رسید، در صف طولانی آن دسته از رهبران جهان جای دارد که مانند رونالد ریگان به آرمان آزادی در جهان بسیار یاری رسانده اند و از جمله آن ها گورباچف است که در سال 1992، این جایزه را از شخص رییس جمهوری وقت ایالات متحده دریافت کرد.

فرد رایان، رییس این موسسه، با صدور بیانیه ای گفت: جهان از رییس جمهوری زلنسکی و تمام ارزش ها و اصولی که او از آن ها حمایت می کند، یعنی دموکراسی، آزادی فردی، آزادی و امید، ستایش می کند.

او افزود: سرسپردگی رییس جمهوری زلنسکی به آرمان آزادی به راستی نمادی از گرامی ترین آرزوهای انسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه «آزادی رونالد ریگان» به زلنسکی اهدا می شود

جایزه «آزادی رونالد ریگان» به زلنسکی اهدا می شود