مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 16:022022-03-08حوادث

جولان کلاهبرداران مجازی در ناآگاهی خریدهای اینترنتی


رییس پلیس فتا البرز در خصوص خریدهای اینترنتی و سوء استفاده کلاهبرداران دراین فضا، به کاربران مجازی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: با گسترش کسب و کار مجازی، خریدهای اینترنتی در کشور نیز روز به روز ماهیت دیگری به خود می گیرد که ضرورت دارد کاربران هنگام خرید ازاین سایت ها از هویت اصلی آن مطلع شوند.

وی افزود: دراین فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

سرهنگ جلیلیان گفت: مجرمان سایبری از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان قیمت با طراحی زیبا و وسوسه انگیز با مخاطب شناسی خاص اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: خریداران اجناس هنگام خرید، فاکتور و جعبه اصلی کالا را دریافت کرده و به یاد داشته باشند که سریال جعبه و نوع کالا یکی باشد تا اصالت کالا مشخص شود.

وی بیان کرد: کلاهبرداران با این ترفند، کاربر را به واریز بخشی یا نیمی از هزینه کالا وادار می کنند ولی پس از واریز وجه به صورت اینترنتی، دیگر خبری از کالا نیست.

رییس پلیس فتا استان البرز یادآور شد: برخی واحدهای صنفی به صورت غیرمجاز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می کنند و کاربران را به سمت درگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان کلاهبرداران مجازی در ناآگاهی خریدهای اینترنتی

جولان کلاهبرداران مجازی در ناآگاهی خریدهای اینترنتی