مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 15:322022-03-08اقتصادي

زمینه آزادی 125 زندانی بدهکار دیه تا پایان سال فراهم می شود


رییس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: این نهاد حمایتی در تلاش است تا پیش از افزایش نرخ دیه در سال آینده، زمینه آزادی 125 زندانی بدهکار دیات ناشی از حوادث غیرعمد را فراهم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید اسدالله جولایی در جلسه هیات مدیره ستاد دیه کشور بیان کرد: هم اکنون 52 محبوس بدهکار در دیات ناشی از تصادفات رانندگی، 22 زندانی محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و 51 دربند محکوم به پرداخت دیات شبه عمد در سطح ندامتگاه های کشور تحمل حبس می کنند که با بررسی وضعیت این 125 زندانی زندانی بدهکار دیه تلاش داریم تا پیش از پایان سال جاری و تا قبل از اعلام افزایش نرخ دیه در فرودین 1401 زمینه استخلاص این محکومان نیازمند را فراهم کنیم.

وی با تقدیر از وکلای خانه ملت در تخصیص اعتبار به ستاد دیه اظهار کرد: این اقدام به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن مبلغی معادل 300 میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت ستاد دیه کشور، کمک بزرگی را در تامین مبالغ مورد نیاز برای استخلاص بدهکاران دیات داشتند.

جولایی یادآور شد: از جمع 4 هزار و 164 زندانی جرایم غیرعمد در کشور، تنها سه درصد آن ها بدهکار موضوعات دیه هستند، اما با این وجود به دلیل ارقام سنگین دیه های فوتی و جرحی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه آزادی 125 زندانی بدهکار دیه تا پایان سال فراهم می شود

زمینه آزادی 125 زندانی بدهکار دیه تا پایان سال فراهم می شود