مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:222022-03-08ورزشي

نگاهی به رفتارهای نژادپرستانه گزارشگران ورزشی در غرب


یک مدرس ارتباطات گزارش های نژادپرستانه برخی گزارشگران ورزشی غرب در جهت حمایت از اوکراین را ریشه دار در تاریخ روزنامه نگاری غرب می داند و معتقد است: - اساسا سیستم رسانه ای غرب بر اساس ارزش های مادی مبتنی بر برتری نژاد سفید بنیاد گذاشته شده است.

اگر پوشش خبری غرب از وقایع دنیا را مشاهده کنید، می بینید که خواسته یا ناخواسته این نوع استانداردهای دوگانه در آنجا نهادینه شده است.

پس از جنگ در اوکراین ویدئوهایی از گزارشگران غربی مسابقات ورزشی در فضای مجازی دست به دست شد که مخاطبانشان را به حمایت از مردم اوکراین فرا می خواندند و نکته اینجاست که این دعوت به حمایت، با به کار بردن الفاظ صریح نژادپرستانه انجام می شد.

بر همین اساس ایسنا این مساله را با محمدرضا نوروزپور ـ مدیرعامل سابق ایرنا و مدرس روزنامه نگاری ـ به گفت وگو گذاشت که وی در ابتدای سخنانش اظهار کرد: در گزارش هایی که از اوکراین توسط برخی از خبرنگاران و گزارشگران غربی ارائه شده، ما خیلی صریح و واضح با نوعی از استاندارد دوگانه مواجه هستیم که به رغم شعارهای دهن پُرکنی که کشورهای غربی درخصوص برابری انسان ها و دوری از نژادپرستی و گردش آزاد اطلاعات بدون تبعیض می دهند، مسائلی رخ می دهد که ناشی از روش تربیتی امپراطوری رسانه ای غرب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به رفتارهای نژادپرستانه گزارشگران ورزشی در غرب

نگاهی به رفتارهای نژادپرستانه گزارشگران ورزشی در غرب