مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 10:522022-03-08پزشكي

نخستین دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» در سردشت راه اندازی شد


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت گفت: برای نخستین بار دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» ، در این شهرستان مرزی راه اندازی شد.

- ، داوود آتشی در این زمینه با بیان اینکه این دستگاه بهره گیری از تکنولوژی سی تی اسکن جدید 16 اسلایدی را ممکن می کند، افزود: انجام سی تی آنژیوگرافی برای تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن ها شامل تومورها، جراحات، گرفتگی ها، آنوریسم ها، پارگی عروق، لخته های خونی، رگ‏ های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‏ های عروق، ناهنجاری های مادرزادی سیستم قلبی- عروقی و سی تی آنژیو گرافی ریه برای اولین بار در این شهرستان امکان پذیر شد.

وی اضافه کرد: نخستین سی تی آنژیو گرافی این شهرستان بر روی یک بیمار 46 ساله توسط کادر بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت انجام و نسخه لازم برای مداوا تحویل بیمار داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت تصریح کرد: قبل از راه اندازی این دستگاه بیماران برای انجام این خدمات به شهرهای اطراف از جمله نقده و ارومیه اعزام می شدند که با توجه به زمان بر بودن پذیرش بیماران به ویژه برای بیماران اورژانسی، معضل و مشکلات زیادی برای بیماران به وجود می آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» در سردشت راه اندازی شد

نخستین دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» در سردشت راه اندازی شد