مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 10:522022-03-08دانش

هنوز در ثبت اختراع با کشور ها و شرکت های فعال در عرصه بین المللی فاصله داریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در جلسه ای که به صورت مجازی و در راستای پرداختن به دغدغه ها و مسائل مالکیت فکری در پارک های علم و فناوری برگزار شد، - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: در سال های گذشته رشد خوبی در ثبت اختراعات به ویژه در خارج از کشور داشتیم؛ اما هنوز با کشور ها و شرکت های فعال در عرصه بین المللی فاصله داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در جلسه ای که به صورت مجازی و در راستای پرداختن به دغدغه ها و مسائل مالکیت فکری در پارک های علم و فناوری برگزار شد، گفت: در چند سال گذشته رشد قابل توجهی در ثبت اختراعات به ویژه در خارج از کشور داشتیم، به صورتی که در سه سال اخیر این آمار تقریباً سه برابر شده است، اما هنوز با کشور ها و حتی شرکت های فعال در عرصه بین المللی بسیار فاصله داریم.

وی افزود: برای اولین بار به طور رسمی کارگروه مالکیت فکری را ایجاد کردیم که این مهم نشان از اهمیت این حوزه در برنامه های معاونت فناوری و نوآوری دارد.

همچنین به منظور بهبود فرآیند تجاری سازی دارایی فکری طرح هایی نظیر گرنت مالکیت فکری را در دستور کار قرار دادیم که ان شااءلله با همکاری وزارت دادگستری و مجموعه های آموزشی و پژوهشی وزارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز در ثبت اختراع با کشور ها و شرکت های فعال در عرصه بین المللی فاصله داریم

هنوز در ثبت اختراع با کشور ها و شرکت های فعال در عرصه بین المللی فاصله داریم