مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 10:322022-03-08پزشكي

ضرورت واکسیناسیون کودکان در سویه امیکرن


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اعلام کرد: واکسیناسیون گروه سنی کودکان با توجه به مشاهده سویه امیکرون در این گروه ضرورت دارد.

- جلال الدین بطحایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته کرونا ویروس ها بیشتر در گروه سنی بالا مشاهده می شد، اما با جهش های ژنتیکی در ساختار ویروس و بروز سویه جدید امیکرون این ویروس نیز در کودکان مشاهده شد و به این ترتیب واکسیناسیون گروه سنی 5 سال به بالا ضرور یافته است.

وی افزود: موضوع واکسیناسیون جدید نبوده و خانواده ها از قدیم الایام با واکسیناسیون کودکان همراه بوده اند و از بدو تولد به صورت متناوب و دوره ای نسبت به واکسیناسیون علیه بیماری های مختلف اقدام می کنند و واکسن کرونا مانند سایر واکسن ها برای گروه سنی 5 سال به بالا براساس سیاست های وزارت بهداشت ضرورت یافته است.

بطحایی تصریح کرد: در پیک ششم شاهد درگیری کودکان با ویروس کرونا بودیم که با انجام واکسیناسیون در سطح گسترده در گروه های سنی هدف این موضوع کنترل می شود.

وی در پایان به خانواده ها توصیه کرد: خانواده ها باید هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کودکانشان اقدام کرده و فرزندانشان را در برابر ویروس کرونا ایمن کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت واکسیناسیون کودکان در سویه امیکرن

ضرورت واکسیناسیون کودکان در سویه امیکرن