مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-08اقتصادي

خیز بلند یزد برای توسعه انرژی های خورشیدی


هرچند یزد هم اکنون با 10 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 81.

5 مگاوات استانی پیشرو در کشور در این صنعت است ولی ظرفیتهای منحصربفرد و زیرساختهای مهیا شده این استان باعث شده ضمن تاکید بر تولید برق و تجهیزات خورشیدی در طرح آمایشی سرزمین این استان، - ایجاد دو هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا افق 1404 در این استان هدف گذاری شود.

در حال حاضر کشور با بحران آب و انرژی گاز و برق روبرو است، از طرفی نیروگاه ها برای تولید انرژی برق، به آب و گاز نیاز دارند و از این رو در تابستان 1400 به دلیل کاهش شدید ذخیره آبی سدها و در زمستان 1400 به دلیل کمبود گاز، نیروگاه های تولید برق با چالش مواجه شده و کشور دچار ناترازی تولید و مصرف انرژی برق شد.

استان یزد با داشتن بیش از 330 روز آفتابی در سال، شدت تابش بالای خورشید، وجود عرصه های طبیعی مناسب برای ایجاد نیروگاه های فتوولتاییک و همچنین وجود شبکه های الکتریکی گسترده و مناسب برای اتصال نیروگاه های خورشیدی در تمام استان، از پتانسیل بالایی برای ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر بهره مند است.

تبدیل استان یزد به قطب انرژی خورشیدی احمد آخوندی مشاور و مدیر کل سابق حوزه استاندار یزد نیز در این باره با اشاره به این که توسعه نیروگاه های خورشیدی از اولویت های یازده گانه استان یزد در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: هدف گذاری، برای تبدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز بلند یزد برای توسعه انرژی های خورشیدی

خیز بلند یزد برای توسعه انرژی های خورشیدی