مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 15:322022-03-07بين الملل

حزی ملل اسلامی، 56 سال بعد از محاکمه


«خود بیژن جزنی که رهبر چریک های فدایی خلق بود، به من در زندان گفت: «جریان شما و مطرح کردن مبارزه مسلحانه به ما کمک کرد که ما هم روش مبارزه مسلحانه را در پیش گیریم.

- خود بیژن جزنی که رهبر چریک های فدایی خلق بود، به من در زندان گفت: جریان شما و مطرح کردن مبارزه مسلحانه به ما کمک کرد که ما هم روش مبارزه مسلحانه را در پیش گیریم.

در واقع نخستین گروهی که در ایران به طور رسمی شعار مبارزه مسلحانه علیه رژیم شاه را سر داد حزب ملل اسلامی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: 15 اسفند ماه سال 1344 دادگاه اعضای حزب ملل اسلامی برگزار شد و محمدکاظم موسوی بجنوردی به اعدام و باقی اعضا به حبس محکوم شدند.

پیش تر در مهرماه 1344 محمدباقر صنوبری یکی از اعضای رده پایین این حزب پس از خروج از شاه عبدالعظیم مورد سوءظن مأموران قرار گرفته و دستگیر می شود.

دستگیری او به عنوان یک عضو عادی چندان برای ساواک مهم نبود اما آن چه همراه صنوبری به دست آمد، تمامی اسناد مهم این حزب بود که منجر به دستگیری تمامی اعضای آن و سپس صدور حکم های سنگین برای آنها شد که تعدادی از آنها تا زمان پیروزی انقلاب در زندان بودند.

موسوی بجنوردی، رهبر حزب ملل اسلامی، پیش تر در گفت وگویی با سایت تاریخ ایرانی در این باره گفته است: خود بیژن جزنی که رهبر چریک های فدایی خلق بود، به من در زندان گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزی ملل اسلامی، 56 سال بعد از محاکمه

حزی ملل اسلامی، 56 سال بعد از محاکمه